Vatandaşlar, Devlet Hastanesi, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi ile Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi'nin şehir merkezinden taşınması halinde sağlık hizmetlerine erişimde ciddi sorunlar yaşanabileceğini belirtti.
Kamuoyunda gündeme gelen iddialara göre, mevcut Devlet Hastanesi'nin yanı sıra Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi ile Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi'nin de yapımı süren 500 yataklı hastane bünyesinde hizmet vermesi planlanıyor. Söz konusu iddialar, özellikle şehir merkezinde yaşayan vatandaşlar arasında endişeye yol açtı.
Vatandaşlar, sağlık kurumlarının şehir merkezinden uzaklaşmasının hasta ve hasta yakınları açısından ulaşım sorunlarını beraberinde getireceğini ifade ederek, sağlık hizmetlerine erişimin zorlaşabileceğine dikkat çekti.
Öte yandan, şehir ekonomisinin önemli bir bölümünün kamu çalışanları ve sağlık personeli üzerinden şekillendiğini belirten bazı vatandaşlar, olası taşınmanın esnafı ve kira geliri elde eden vatandaşları da olumsuz etkileyebileceğini savundu. Kent merkezindeki ekonomik hareketliliğin azalabileceğine dikkat çeken vatandaşlar, bu konuda ilgili meslek kuruluşlarının da girişimlerde bulunmasını istedi.
İddialar arasında, Dr. Nurullah Kadırhan Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi'nin 500 yataklı hastanenin 3'üncü katına taşınması için gerekli altyapı çalışmalarının sürdüğü yönündeki bilgiler de yer aldı. Ancak konuyla ilgili yetkili kurumlardan resmi bir açıklama yapılmadı.
Şırnaklı vatandaşlar, Devlet Hastanesi, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi ile Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi'nin şehir merkezinde konumlandırılarak hizmet vermeye devam etmesini talep ettiklerini ifade etti. Sağlık hizmetlerine kolay erişimin korunmasının hem vatandaşlar hem de kent ekonomisi açısından büyük önem taşıdığı vurgulandı.