Şırnak'ta Zeytin, Nar ve Bağ Alanlarında Zararlı Organizma Sürveyi Sürüyor

Şırnak İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, 2026 Yılı Bitki Sağlığı Uygulama Programı kapsamında zeytin, nar ve bağ alanlarında karantinaya tabi zararlı organizmaların tespitine yönelik sürvey çalışmalarını sürdürüyor.

İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında, Merkez ilçeye bağlı Kumçatı Beldesi ile İkizce ve Dağkonak köylerinde bulunan zeytinlik, nar bahçeleri ve bağ alanlarında incelemeler gerçekleştirildi.

Teknik personeller tarafından yapılan saha çalışmalarında, karantinaya tabi zararlı organizmaların (KASKs) varlığının belirlenmesi, olası risklerin tespit edilmesi ve bitkisel üretimin korunmasına yönelik kontroller yapıldı.

Yetkililer, bitki sağlığının korunması ve tarımsal üretimde verim kayıplarının önlenmesi amacıyla sürvey çalışmalarının program dahilinde il genelinde devam edeceğini belirtti. Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, üreticilerin de zararlı organizmalara karşı duyarlı olmaları ve şüpheli durumlarda kurumla iletişime geçmeleri çağrısında bulundu.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Şırnak Haberleri