İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında, Merkez ilçeye bağlı Kumçatı Beldesi ile İkizce ve Dağkonak köylerinde bulunan zeytinlik, nar bahçeleri ve bağ alanlarında incelemeler gerçekleştirildi.
Teknik personeller tarafından yapılan saha çalışmalarında, karantinaya tabi zararlı organizmaların (KASKs) varlığının belirlenmesi, olası risklerin tespit edilmesi ve bitkisel üretimin korunmasına yönelik kontroller yapıldı.
Yetkililer, bitki sağlığının korunması ve tarımsal üretimde verim kayıplarının önlenmesi amacıyla sürvey çalışmalarının program dahilinde il genelinde devam edeceğini belirtti. Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, üreticilerin de zararlı organizmalara karşı duyarlı olmaları ve şüpheli durumlarda kurumla iletişime geçmeleri çağrısında bulundu.