Şırnaklı İş İnsanı Erbil’de Felaketi Yaşadı: Gıda Depoları Alevlere Teslim Oldu
Yangın, sabah saatlerinde Erbil-Gwer yolu üzerindeki sanayi bölgesinde bulunan gıda depolarında meydana geldi. Henüz belirlenemeyen nedenle başlayan yangın, kısa sürede büyüyerek depoların tamamını sardı. İhbar üzerine bölgeye sevk edilen Erbil Sivil Savunma ekipleri, yoğun çalışma sonucu alevleri kontrol altına aldı. Yangının söndürülmesinin ardından bölgede uzun süre soğutma çalışmaları yürütüldü.
Yangında herhangi bir can kaybı yaşanmaması teselli kaynağı olurken, depolarda bulunan çok sayıda gıda ürünü tamamen yanarak kullanılamaz hale geldi.
Depoların sahibi olan iş insanı Mehmet Saraç, yangının büyük bir mağduriyete yol açtığını belirterek, sabah saatlerinde iş yerine geldiklerinde depolardan yükselen duman ve alevleri fark ettiklerini söyledi. Yangının çıkış nedeninin henüz netleşmediğini ifade eden Saraç, içeride bulunan tüm ürünlerle birlikte zararlarının 1 milyon doları aştığını kaydetti.
Yaklaşık 20 yıldır Erbil’de gıda sektöründe faaliyet gösterdiğini dile getiren Saraç, ilk değerlendirmelere göre yangının muhasebe bölümündeki sistem odasında başlamış olabileceğini belirtti. Çalışanların yangına ilk müdahaleyi yaptığını ancak alevlerin kısa sürede büyüdüğünü anlatan Saraç, itfaiyeye haber verilmesinin ardından ekiplerin olay yerine gelerek yangına müdahale ettiğini söyledi.
YANGIN SÖNDÜRME SİSTEMİ DEVREYE GİRMEDİ
Depolarda yaklaşık 6 ay önce yangın söndürme sistemi kurduklarını ifade eden Saraç, yangın sırasında sistemin çalışmadığını öne sürdü. Sistem arızasının zararın büyümesinde etkili olduğunu savunan Saraç, olayın tüm yönleriyle araştırılmasını istedi.
Yangının çıkış nedeninin belirlenmesi için ilgili kurumlar tarafından inceleme başlatılırken, olayla ilgili soruşturmanın sürdüğü öğrenildi.
Kaynak:Şırnak Haber 73

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.